Get Banco PDF

By Henri Charrière

Show description

Read Online or Download Banco PDF

Similar biographies & memoirs books

Get Teenage Revolution: How the 80s Made Me PDF

While Alan Davies was once turning out to be up he looked as if it would force his relatives mad. 'What are we going to do with you? ' they'd ask - as though he may well recognize the reply. probably it used to be simply because he got here of age within the Nineteen Eighties. That decade of huge hair, greed, camp song, mass unemployment, social unrest and actually shameful trousers used to be complicated for youths.

New PDF release: Correspondence of John Wallis (1616-1703) October 1668-1671:

Containing many formerly unpublished letters, this 3rd quantity of a six quantity choice of the total correspondence of John Wallis (1616-1703), records a major interval within the heritage of the Royal Society and the college of Oxford. through supplying entry to those letters, this painstakingly crafted variation will permit readers to realize a deeper and richer know-how of the highbrow tradition on which the expansion of clinical wisdom in early smooth Europe used to be dependent.

Download e-book for kindle: "Billy" Sunday, the man and his message, with his own words by William T. Ellis

This choice of literature makes an attempt to bring together a few of the vintage works that experience stood the try of time and supply them at a discounted, reasonable cost, in an enticing quantity in order that all people can take pleasure in them.

Extra resources for Banco

Example text

Meglio così. » Una decina di veri baci al mio amore, e monto sul mulo. » Eccoci partiti, Jojo su un cavallo e io sul mulo. La foresta vergine ha i propri sentieri, che si chiamano piques. Una piqué è una specie di corridoio largo almeno due metri che, poco a poco, è stato tagliato nella vegetazione e viene mantenuto aperto con il "macete" da parte di coloro che vi passano. A destra e a sinistra, due muri di vegetazione. Sopra, una volta formata da milioni di piante, ma troppo alta perché si possa, anche stando in piedi sul cavallo, tagliarla col "macete".

Passa un lungo minuto. Quando rialza il capo, il suo viso si è illuminato. I suoi occhi sfavillano di malizia e, lentamente, staccando bene le sillabe: «Ascolta, ora, il consiglio di un uomo che conosce bene quell'ambiente in margine a tutto: ogni volta che c'è una grossa, grossissima partita, che davanti a te il mucchio dei diamanti è veramente imponente, e che il gioco corre in piena follia, alzati improvvisamente con il tuo guadagno quando nessuno se l'aspetta. Dici che hai delle coliche e, immediatamente, vai al cesso.

Il giorno dopo, un sole magnifico, ma di piombo, nemmeno uno straccio di nuvola né il minimo sospetto di fresco. Vado in giro in quel curioso paese. La gente è tutta attraente. Certo, in giro ci sono dei personaggi ben inquietanti, ma con un modo di dire le cose in una qualsiasi lingua che dà subito un calore, che è umano, fin dal primo contatto. Ho ritrovato il gigante corso, dai capelli rossi. Si chiama Miguel. Parla un venezolano purissimo misto, in certi momenti, a parole inglesi o brasiliane che arrivano dentro come a paracadute, nelle frasi.

Download PDF sample

Banco by Henri Charrière


by William
4.5

Rated 4.25 of 5 – based on 7 votes